Main Navigation
Main Content
Sidebar
Login
Toggle navigation
.
About the Journal
Archives
Submissions
Author Guidelines
Announcements
Search
Home
Archives
Vol. 39 No. 156: Abril-Junio
DOI:
https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2017.156
Published:
2017-04-01
Full Issue
PDF (Español (España))
MOBI (Español (España))
EPUB (Español (España))
Editorial
A 15 años de PISA: resultados y polémicas
Alejandro Márquez Jiménez
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
MOBI (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2017.156.58280
Claves
Initial teaching of written languaje: when and how to commence teaching. A reflection based on the beliefs of teachers
Inés Rodríguez Martín
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
MOBI (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2017.156.58281
Microgenetic analysis of textual productions by elementary and distance high school students
Blanca Araceli Rodríguez Hernández, Jorge Enrique Vaca Uribe, Alejandro Barrera Retana
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
MOBI (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2017.156.58282
Networking among teachers of autism specific classrooms to promote professional exchange for educational inclusion
María José Navarro Montaño, Elsa Hernández de la Torre
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
MOBI (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2017.156.58283
A micro-ethnographic approach to teaching practices in multicultural schools. Tensions and challenges around the schooling of immigrants and minority groups
Felipe Jiménez Vargas, Carla Fardella Cisternas, Carolina Muñoz Proto
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
MOBI (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2017.156.58284
Self-regulation strategies in virtual learning contexts
Rebeca Berridi Ramírez, José I. Martínez Guerrero
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
MOBI (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2017.156.58285
MOOC for primary and secondary education: lessons from an experience
Denise Vaillant Alcalde, Eduardo Rodríguez Zidán, Gabriela Bernasconi Piñeyrúa
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
MOBI (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2017.156.58287
Funding of higher education in the first half of the Enrique Peña Nieto administration: the end of the expansion period?
Javier Mendoza Rojas
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
MOBI (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2017.156.58288
articipation of students as evaluators. A study in university degrees in the arts
Eva Gregori Giralt, José Luis Menéndez Varela
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
MOBI (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2017.156.58289
Horizontes
Self-regulated learning: state of the issue and psycho-pedagogical challenges
Fermín Torrano, Juan Luis Fuentes, María Soria
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
MOBI (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2017.156.58290
Education of university students and management of sustainability
Juan Escámez Sánchez, José Alfredo Peris Cancio, Juan I. Escámez Marsilla
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
MOBI (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2017.156.58292
Documentos
Interculturality: an anthropological approach
Gunther Dietz
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
MOBI (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2017.156.58293
Reseñas
Prácticas y condiciones institucionales para el desarrollo de la docencia, de Mario Rueda Beltrán (coordinador)
Nubia Yazmin Nicolás Caballero
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
MOBI (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2017.156.58294
Las mentiras de la ciencia, de Federico Di Trocchio
Gerardo Reyes Ruiz, Ma. de Lourdes Elena García Vargas
PDF (Español (España))
EPUB (Español (España))
MOBI (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2017.156.58295